fredag 26 oktober 2012

Folke gillar inte alls...

... att jag sitter vid datorn, framförallt inte när han tycker att jag borde ägna mig åt viktigare saker som tex att fika mat åt dem. Han kommer smygande och liksom puttar upp min armbåge och då är det lite svårt att försöka skriva. De ska få mat men han får allt sjå sig lite ;-) 

Vitt och fint är det ute och jäklars vad bra jag ser upp till rävåteln nu! Har jättedåligt mörkerseende och har väl insett att det där med att försöka skjuta en liten räv på åteln i skymning/gryning är inte alls att tänka på innan snön kommer. Men nu är det en helt annan sak! Hoppas, hoppas att det kommer lite mer snö och att den får ligga kvar. Inta bara för rävjaktens skull, blir ju så mycket finare ute också. Släppte alla tre grabbarna på gården när jag kom hem, chansade helt enkelt på att jag skulle få in Tello också. Haha, vilket race de gjorde i snön och vad kul Tello tyckte det var, inga problem alls att få in honom. Önskar vi kunde göra så oftare men tyvärr funkar finaste lilla Hamiltonkillen så att som vi släpper honom några dagar i sträck så vidgar han vyerna och börjar jaga = "Drar till skogs och kommer tillbaks när han har lust".

Bild från förra säsongen, hihi han ser ut som en drever ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar