onsdag 3 oktober 2012

Lite pysslande och...

... plockande har jag haft för mig idag och timmarna bara rusade iväg. Öppnade dörr och fönster så all äcklig gammal "fislukt" efter Tello vädras ut så vi kan andas här inne igen. Till min förtvivlan upptäckte jag att nu luktar det ju brandrök här inne istället eftersom Magnus fjuttade på skräptunnan här ute innan han åkte på jobbet. Nåja, bättre brandröklukt än inpyrd äcklig hundfjärtlukt... Får väl vädra lite till sen bara det slutat pyra i tunnan ;-)

Lite finfrämmande hade vi här idag av get och två kid ;-)



Mamma get slickade stammen under saltstenen och ett av kiden låg och myste i gräset. Det andra kidet var det fart på så det fick jag inte på bild, tokbusigt var det! Mm, de är lovliga nu alla rådjur men vi har bestämt oss för att låta getterna vara även i år så de får återhämta sig lite till. Och eftersom det är svårt att se kön på kiden än så länge så låter vi dem vara så länge också ;-)


2 kommentarer:

  1. Haha !! Fis och hundfjärt lukt.. Tycker en hund luktar nog jag !

    SvaraRadera
  2. Kul med lite finbesök. Köpte en saltsten idag på Granngården. Ska försöka hitta en bra plats att sätta upp den på i morgon. Rådjur har vi inte sett röken av sen vi flyttade hit men inatt skällde en räv nåt vansinnigt så den väckte Coff.

    SvaraRadera