fredag 2 november 2012

H...

Kan ju börja med att säga att det gör inte ett dugg ont att sitta inomhus hemma och jobba en dag som denna. Kanske tur att jag håller mig inne för annars kanske jag blåst bort ;-) Tello var ut och kissade en snabbis i morse, kom in och började direkt pipa efter mat. När han väl fått sin efterlängtade mat så smög han försiktigt in i sovrummet och sen har jag inte sett till honom något mer. Haha, den killen kan konsten att hålla sig undan när det är skitväder ute ;-)

Så har jag en liten fundering... Någon hade i morse skrivit ett uttryck i sin status på Facebook:
..."är en Lisa för själen"...
Trodde hon kanske stavat fel för jag har nämligen aldrig hört det uttrycket. Nu när jag kollade har inte mindre än två till av mina vänner skrivit exakt samma sak fast gällande nåt annat. Förstår ju att när något är "en Lisa för själen" så är det något man mår bra av men varför har jag aldrig hört det förut och varför använder sig så många av just det uttrycket plötsligt? Modeord??

Hur som helst så ska i alla fall nu tända en brasa och sen hoppa in i en lång varm dusch jag och det är allt en Lisa för själen det båda delarna ;-)

Här är en äkta liten Lisa för själen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar