måndag 31 december 2012

2012 Januari - Juni

Januari

Månaden då snön kom på riktigt, inga mängder men det började i alla fall bli vitt ute. Tindras småtjejer Elsa och Viran flyttade hem till Regina till trettonhelgen och jag höll fullkomligt på att längta ihjäl mig efter dem! Kändes extra bra att de flyttade hem till just Regina ;-)


Februari

Finaste Fanny fyller 20 år vilket för mig var helt ofattbart! Huuur i hela världen kan lilla jag ha så vuxna barn??


Under februari var månaden då vi fick besök av massor av Lappugglor. Jag blev besatt och var ute en hel del på jakt efter dem - dock inte med bössan, dessa vackra skapelser ville jag endast knäppa med kameran ;-) Fick till en hel del bra bilder.


Mars

Mamma skaffade vovve, en Cavalier King Charles vid namn Charlie!!!


April

Snön började försvinna och träningen med Folke kunde börja. Fick en hel del hjälp av bästaste Mia vilket vi verkligen behövde både jag och Folke. Tack Mia för den hjälp och pepping vi fått under heeela 2012!


Maj

Jaktträningen fortsatte, jaktstigar startade och vi alla njöt av våren i fulla drag!


Juni

Nu var det dags att göra verkstad av all träning under våren. Folke och jag gjorde vår provpremiär på ett Workingtest i Umeå och därefter Unghundsderbyt i Gävleborg. Haha, inte alls några resultat att skryta om men skoj hade vi och jag blev nu ordentligt biten av denna form av tränining/tävling.


I slutet av Juni tog min stora fina lilla flicka sitt pick och pack och flyttade till egen lägenhet. Åååh, vad det sved i lilla modershjärtat men visste ju samtidigt att detta bara var en tidsfråga innan det skulle ske. Men jobbigt var det allt!


Fortsättning följer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar