måndag 31 december 2012

2012 Juli - December

Fortsättning på 2012...

Juli

Blev dubbelfaster till sötaste lilla Lisa som efter lång väntan äntligen behagade titta ut till världen ;-)


Så hade vi storfrämmande av MysOve och lilla prinsessan Gerda Estelle som bodde med oss en vecka. Stor flock blev vi och det var så mysigt! Extra kul var att det gick så himla bra med Folke och Ove! Jag hade nämligen oroat mig lite för det då Folke har en tendens att kaxa sig mot alla hanar för att visa att han är guds gåva till både tikar och resten av världen.


Augusti

Jag fyllde 40 år och fest hade vi förstås som kärleken hade fixat!



Tindras och Normas småttingar började bli stora och flyttade till egna hem. Lilla Ed flyttade hem till Fanny i Augusti och lilla Ludde flyttade några veckor senare hem till Danne och Johanna.


September

Älgjakten startade och det var den sämsta älgjakt hittills eftersom vi numer bara får skjuta kalv. Jag såg totalt fyra vuxna, Magnus en och Fido en - ingen fick vi röra! Någon kalv såg vi inte skymten av. Nästa år blir det ingen semester under älgjakten om det ska vara på detta sätt, bara otroligt frustrerande och slöseri på tid.


Hödpunkten för september.... Eller förresten... Höjdpunkten för hela 2012 hände just i September då jag äntligen fick göra mitt efterlängtade fallskärmshopp! Jag fick hoppet i 40-årspresent och det var det roligaste och häftigaste jag gjort i hela mitt 40-åriga liv!


Lägger förstås upp filmen också ;-)


Oktober

Första snön kom...


... och jag blev rödhårig ;-)


November

Yngsta barnet i familjen blev myndig - LillMysan!


Vi bestämde oss för att göra en kemisk kastrering på Folke och så fick det bli. Nu i efterhand kan jag  berätta att resultatet blev över förväntan så framåt vårkanten ryker nog kulorna på riktigt.


Jag fick äntligen död på en räv efter miljoner totalbommar samt knäckt självförtroende. Kändes extra bra då räven var i uselt skick, skabbig som tusan!


Hela 2012 hade fram till nu förlöpt utan några större tragedier men tillslut hände det förstås. Finaste, finaste lilla Norma blev överkörd till vår stora förtvivlan. Usch, blir ju ledsen nu när jag skriver om det också. Jaja, har man utekatter så ska man vara förberedd på detta men det spelar ingen roll för det fungerar inte så. När det väl händer så blir man lika chockad vilket fall.



December

LillDanne fyllde 19 år!


Snön fullkomligt vräkte ner...



... vilket ställde till med att harjakten tyvärr fick ett abrupt slut alldeles för tidigt!



Ett riktigt Gott Nytt År önskar vi er alla från oss alla här hemma på Solvallen!!!! 

1 kommentar: