onsdag 12 december 2012

Jag måste lära mig...

... att inte slösa min energi på sånt jag liks inte rår på, blir bara så vansinnigt trött när människor inte lyssnar och tar till sig när jag vet att jag har rätt. Det där lät ju rysligt kaxigt och visst... Jag har fel väldans ofta men när det gäller vissa saker så har jag fasiken stenkoll på vad jag pratar om! Efter att ha stångat huvudet i väggen ett antal gånger så tänker jag alltid att nu släpper jag det här och sen får det gå som det går. Så när det väl kommer till kritan så kan jag ändå inte vara tyst bara stå och titta på när jag vet att det kommer gå käpprätt åt skogen. Det farliga i detta är inte bara att det är min energi som slösas bort och omvandlas till massa frustration. Finns också en risk att jag blir "obekväm" och det vet jag av erfarenhet att det inte är något att sträva efter. 

Kontentan av detta är väl typ detta:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar