torsdag 13 december 2012

Ville snabbt hem idag!

Gjorde bara en liten extrasväng innan till Skönsberg och Norrländska där jag äntligen köppte mig ett par Muckboots som jag tänkt göra så länge. De hade bara stl 38 och 41 kvar och jag tänkte direkt att det finns inte en chans att något av de alternativen kommer passa. Tokfel hade jag för stl 41 blev alldeles perfekt med en tjocksocka i och lite extra utrymme över!!! Presentkort hade jag så det blev bara 145 kr ur egen ficka - härligt!

Efter den lilla shoppingen så var det bara att bege mig hemåt. Eller, nähää... Kring Birsta och Timrå var det olyckor till höger och vänster som gjorde att jag stod still i över en timme på motorvägen och bara väntade.... Och väntade....


Inte mycket man kan göra, man sitter ju där man sitter... Så mycke hysteriska idioter som försöker tränga sig emellan andra bilar eller lägga sig i ytterkant och liksom skapa sig själv en tredje fil - att de bara orkar! Jag som bara ville hem surnade förstås också till en stund och ångrade att jag köpte stövlarna just idag för annars hade jag hunnit hem. Men så började jag fundera... Om jag inte köpt stövlarna idag så kanske jag passerat Birsta precis när sista krashen med långtradarna hände. Kanske var tur att jag inte åkte raka spåret hem ändå. Lite kö var nog ok ändå, jag kom ju hem välbehållen ;-)


1 kommentar:

  1. Vilken fin bild på hundarna längst upp!
    Titta gärna in på min sprillans nya blogg och säg hej....

    SvaraRadera