söndag 20 januari 2013

Underbara, fina lilla Folke...

... visade sig från sin allra bästa sida när vi var och tränade med Mia och Ove igår. Eftersom det inte hänt så mycket i träningsväg i vinter så hade jag förberett mig på att han skulle gå upp i varv men han var så duktig! Lugn, sansad, bra fokus och noll knasigheter. Då jag egentligen själv är emot kastreringar och anser att många gör det av helt fel orsak så var jag osäker på om jag verkligen gjort rätt val men idag är jag helt övertygad att bättre val än så här har jag inte kunnat göra både för Folkes och min skull. Nu har vi trevligt tillsammans utan massa onödigt tjafs som jag inte rår och framförallt som Folke inte heller kan styra över. Under ytan av alla dessa hysteriska hormoner i lilla labbekroppen och labbeknoppen så fanns faktiskt lydnaden och samarbetet som vi kämpat med så länge och som nästan fått mig att tappa självförtroendet. 

Så söta lilla Folke - närmare våren ryker kulorna på riktigt ;-)

Ove och Folke

Idag skulle vi åka skidor men vi är ju som Mäster Skräddare både jag och Magnus - det "bidde" helt enkelt ingen skidåkning. I stället blev det rökning av massa gott kött, prommis med grabbarna i solskenet och så avslutade vi dagen med en stund i badtunnan jag och Magnus - myyyyysigt!

Folke briljerade idag igen - fint fotgående utan koppel utan tjafs i drygt 30 minuter!

Snyggaste killarna ;-)

Vår fina badstrand som för tillfället ser lite kall ut men tjusigt som tusan.

Varmt o gott i tunnan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar