fredag 5 april 2013

Here we go again...

Lämnade ifrån mig Folke hos vettis igår morse och hade ingen aning om hur det skulle gå, om jag ens skulle få hem honom på eftermiddagen. Hade bestämt mig innan för att inte börja gråta då jag vet att Folke känner av när jag är ledsen. Naturligtvis så klarade jag det inte, hann typ bara började prata med veterinären så kom tårarna ändå - frustrerande!

Hur som helst så ringde de upp efter lunch och berättade att efter undersökning så tyckte de att det såg så bra ut så de bestämde sig för att det var värt att operera armbåge nummer två också. Operationen gick bra och nu börjar rehabiliteringen igen. Rehabiliteringen är som jag skrivit lång och tuff så nu gäller det bara att hålla tummarna att den går bra också ;-)

Lillgubben, vad lullig ha var igår kväll när vi kom hem ;-) Hyfsat missnöjd över att vara trattad igen också men det är ju tack o lov bara för en kortare tid.


Folke var ju trattad när vi hämtade hem Tyra för fem veckor sedan men det har hon glömt bort för herre hud va läskig hon tyckte att han var! Haha, Tyra älskar Folke men blev helt knostrig över tratten. Ville verkligen fram till honom men när hon väl närmade sig så ångrade hon sig o gömde sig bakom mig istället ;-) Gav sig efter en stund och helt klart att hon kände av att Folke inte mådde bra för hon var väldigt lugn hela kvällen och ville helst bara ligga på filten bredvid Folke och mysa.


2 kommentarer:

  1. Stackars liten, ser helt bedrövad ut... :( /Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, han var verkligen bedrövade men nu har det gett med sig ganska bra. Han vande sig snabbt med tratten nu ;-)

      Radera