lördag 13 april 2013

Trötta tjejer...

... är vi jag och Tyra efter en trevlig och bra valpträff i Härnösand! Alla valpar från Tyras kull var där vilket var jätteskoj. Tyra var en duktig liten tjej och många bra tips fick vi av finaste Mia så nu är det liksom bara att köra på här hemma. Den här gången ska jag baskemig få till grundlydnaden med följsamhet och allt som hör därtill ordentligt, vara superkonsekvent och inte slarva med det! Vet ju av erfarenhet (två gånger till och med) hur hopplös och jobbigt det blir att rätta till de bitarna när de blir äldre - typ hopplöst... Så var så vänlig och tjonga till mig med nåt hårt i skallen om jag glömmer bort vad jag lovat mig själv nu!

Alla sju samlade!
Tyra sover, jag har hällt upp ett glas vin och sitter mest och funderar på om jag ska duscha innan jag fixar mat eller om jag ska göra tvärt om... Om jag inte har allvarligare saker än så att fundera på så måste det betyda att jag har det ganska bra här i livet ;-) Hade förstås kunnat vara ännu bättre om jag kommit ihåg att stanna på affären på vägen hem och köpt lite lördagsgodis som vi kunde haft till "Vikings" ikväll....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar