söndag 19 maj 2013

Superhelg!!!

Ååh, vilken härlig helg vi haft!!!! Kennelträff och kurs hela helgen med kanoninstruktörer - vi har lärt oss massor!!! Naturligtvis så körde vi inte småttingarna mer än en liten stund men det var jätteintressant och lärorikt att kolla på de nu 1,5-åriga unghundarna och lyssna vad instruktören Birgitta hade att säga. Himla massa vettigt hade hon att komma med så det är bara att suga åt sig allt som en liten svamp så ska det här gå bra ;-) 

Längtar som en tok till nästa vår då jag och Tyra också kan vara med. 

På lördagskvällen hade vi grillkväll med alla valpköpare från Tyras kull och kullen innan det, också jättetrevligt  Några kort har jag inte tagit på hela helgen, har helt enkelt haft viktigare saker att fokusera på ;-)

O så sist men inte minst - solen! Herre gud vilket härligt väder det har varit. Kan dock informera om att solskyddsfaktor 20 inte hjälper en hel dag ståendes mitt på en lägda utan skugga... I går gick det hyfsat bra men nu gör det ta mig tusan ont på riktigt...  Ska inhandlas en solskyddsfaktor 50 snarast....

Om jag har ont på axlarna????
Jaaaaaa, samt på armar och bröstkorg!!!  Ajajajajaj!!!

3 kommentarer:

  1. Ajajaj... Den här vårsolen är farlig, och man kan tycka att man borde klara sig med faktor 20, och det funkar nog om man smörjer in sig varje timme kanske. 20 betyder väl att du kan vara i solen 20 ggr längre än om du INTE smörjer in dig - tänk hur du skulle sett ut om du inte gjort det *hövva*... Men ack så ljuvligt det är med sooool - mer av den varan, tack =)/Ullis

    SvaraRadera
  2. Hu så otäckt det ser ut. Inte bra att bränna sig sådär. Hoppas det värsta har lagt sig nu när det är "skitväder" igen.

    SvaraRadera
  3. Nää, det är inte bra alls, måste vara försiktig vilket jag tyckte att jag var... Tack och lov har det lagt sig nu i alla fall ;-)

    SvaraRadera