söndag 23 juni 2013

Vill inte att...

...helgen redan ska vara slut, vill vara ledig mera!!! Tack och lov så är det inte alls långt kvar till semestern, dryga veckan bara ;-)

Premiärkörde åkgräsklipparen idag och det gick ju bra!!! Märkligt bara att jag fick träningsvärk i armarna, måste ha spänt mig som tusan från början... Haha, den går ju verkligen jättesakta men den har ju inte världens bästa svängradie så det gäller ju att ha lite känsla för när det är dags att börja svänga ;-) Dessutom så måste jag använda hjärnan lite  för det är ju inte bara o klippa fram o tillbaks o fram o tillbaks som jag gjorde med den andra... En vända till eller två o sen sitter nog "åkgräsklippartekniken" som den ska ;-) Skönt är det i alla fall o få gräsmattan fin utan att vara helt kraschad efteråt!

La två blogspår idag, ett åt Magnus & Tage och ett kort "nybörjarspår" till My & Hugo. Jätteroligt att se Tage som gjorde det helt perfekt - duktiga, finaste killen! Aningens fort gick det i och för sig men om husse håller emot lite nästa gång så kommer det gå som en dans! Gick jättebra för Hugo också ;-) Hihi, han hade ju ingen aning vad vi satt honom på men han fattade snabbt, använde nosen så fint och tog det jättelugnt och metodiskt. Gick också helt perfekt även om han råkade missa klöven på slutet ;-) Med lite hjälp från matte så löste han det också!



2 kommentarer:

  1. Men vad har ni köpt för åkklippare egentligen? vår vänder på en femöring...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har köpt en liten Stiga Primo och är nog en billigare variant än er ;-) Men får jag bara till tekniken så ska det inte vara några problem ;-)

      Radera