torsdag 18 juli 2013

Blixt & Dunder!!!

En riktig skitnatt har det varit.... Först kunde jag inte sova, låg o vred o vände mig i nästan två timmar och kände hur irritationen steg för varje gång jag tittade på klockan :-( Så mitt i alltihop fick Tage en (vad jag trodde då) totalknäpp och började skälla som en galning från och till. Han brukar verkligen aldrig skälla, inte inomhus i alla fall. Kollade in i hundrummet men allt såg ok ut så jag fräste surt till åt honom att hålla tyst o sova! Gick en stund och äntligen somnade jag men tror ni inte han satte igång med skällandet igen, grrrr!!!!! Då hörde jag åskan och fattade äntligen vad som var fel. Älskade lilla Tage håller ju reda på oss allihop i vår flock här hemma på Solvallen och han vet att Tello är skiträdd för åskan och vill sova med oss. Det var ju det han ville tala om för oss och vi fattade ingenting! Vi släppte ut Tello ur hundrummet och efter det tystnade Tage, slappnade av och somnade - "Mission completed" ;-) Jag låg vaken en stund till och räknade sekunderna mellan blixtrar och smällar. Det var minst lika effektivt som att räkna får, somnade äntligen!

Vår finaste lilla "skvallerbytta"!!!

4 kommentarer:

  1. Men Gud va gulligt, duktiga Tage! Hos oss åskade det ingenting, bara jag sov sov uruselt som vanligt!

    SvaraRadera
  2. Men Gud va gulligt, duktiga Tage! Hos oss åskade det ingenting, bara jag sov sov uruselt som vanligt!

    SvaraRadera
  3. Fina Tage! Han är verkligen klok den killen... :) /Ullis

    SvaraRadera
  4. Mm, han är finast och klokast av oss alla här hemma ;-)

    SvaraRadera