onsdag 31 juli 2013

Hunddag!

Skitväder var det ute redan i morse och just därför tog det extra lång tid för mig att komma igång... När jag efter mycket om och men väl ryckte upp mig tog jag med mig Tyra och Folke till en lägda här i närheten och körde dem båda två. Vi körde "fyrkanten" och Tyra klarade den riktigt bra nu fast jag utökat avståndet, duktiga lilla tjejen. O så Folke sötkillen var naturligtvis laddad till tusen efter lång tid av bara koppelgående ;-) Klart han var ringrostig och samtidigt jätteivrig men duktig var han! Önskar för hans armbågars skull att han hade växlar jag kunde lägga i på honom för då hade jag som start lagt lägsta växeln. Tyvärr finns bara en växel och det är förstås den högsta... Eftersom det gick i 190 blås så körde bara en liten stund och sen fick det räcka, vi ökar på successivt så vi inte ställer till nå tok.

På kvällen åkte vi till Härnösand och kollade på My och Hugo som hade Agilitytävling. De har blivit otroligt duktiga båda två och kul som tusan har de! Slutade på en 7:e plats, grattis till det ;-)



1 kommentar:

  1. Härligt att Folke fått komma igång igen, håller tummarna att hans armbågar håller.
    Wow, vilket energiknippe han är Hugo :)
    /Ullis

    SvaraRadera