onsdag 14 augusti 2013

Blåbärsgaranti...

... finns det ingenting som heter, var jätteutplockat dit vi var igår jag och My fast jag var så säker på att det skulle finnas. Men å andra sidan så var vi kanske ute lite väl sent så vi får skylla oss själva. Fick i alla fall ihop en liten hink till My så hon kan göra några pajer under vintern ;-)

De här två rackarna kom på att det var attans gott med blåbär och absolut godast var de om de tjuvades direkt från hinken ;-)
På väg hem såg vi två älgar, en ko och en tjur en på helt olika ställen. Kon var långt bort så bilden på henne blev så suddig så det går knappt att se att det är en älg. Men tjuren fastnade på bild ;-)


Så typiskt att jag hade "fel" kamera med mig när jag äntligen får se lite fina djur... Tröstade mig med att baka bullar på kvällen, goda blev de!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar