onsdag 21 augusti 2013

I dag är det dagen...

... då vi får släppa hundar i skogen igen vilket glädjer många hussar, mattar och jakthundar! Skogsfågeln och haren är inte lovliga riktigt ännu men i rent uppvärmningssyfte så är det helt ok bara man lämnar bössan hemma. Gissar att det kommer poppa upp många stövardrev på Facebook ikväll ;-)


Här hemma blir det dock inge släpp i skogen idag för det är ju vanlig jobbdag... Eller vanlig är det inte för jag ska bara jobba halva dagen då vi ska på begravning på eftermiddagen. Har lite beslutsångest vad jag ska ha på mig men det ordnar sig... Kommer vi hem i tid så ska jag ge mig ut o träna med Folke och Tyra ikväll när värmen har lagt sig. Efter Folkes värmeslag förra sommarens är jag försiktig med det när solen ligger på då jag vet hur rysligt snabbt det kan gå, otäckt som tusan!

Nu då...? Mata hundar, bädda sängen, borsta hår och tänder och sen bege sig till saltgruvan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar