lördag 21 september 2013

Där satt den!!!

Haha det gick ju hur bra som helst för Folke med kråkorna idag, ytterligare en pollett som trillat ned!!! Gjorde då slag i saken o anmälde honom till provet nästa helg. Fotgåendet som jag så starkt trodde jag skulle få till under rehab är mer kasst än någonsin och stadgan är inte heller den bästa längre så nåt pris kommer det inte att bli men... Nu måste jag testa hur lilla testosteronbomben klarar det rent "hormonellt".... Chippet har gått ur och min plan är ju att kastrera honom men det känns som så många andra bitar fallit på plats så jag vill verkligen testa den här biten också så snabbt som möjligt. Finns inget bättre ställe att testa honom på än på ett prov där massa andra helt okända hundar sprungit runt. Det är bland annat vid såna tillfällen han blir totalt blockerad och börjar tokspringa o pissa  hysteriskt överallt  istället för att göra det han ska. Har inga förväntningar alls, går det åt skogen så ryker kulorna helt enkelt men det har ju liks varit min plan sen länge ändå ;-) 

GullTyra fick också testa söket idag och hon var duktig lilltjejen ;-) Kråkorna och måsen tog hon in som ingenting men kaninen var lite märklig men hon kom på efter en liten stund att den också skulle in till matte ;-)

Finaste tjejen & killen!!!

Följde med Magnus och Tage och jagade fågel på eftermiddagen. Vi såg en hel del fågel men inget inom skjutavstånd tyvärr... Men vad gör det för mysigt hade vi!

Vättar ska läggas ut och då är det himlans bra med vadarbyxor ;-)

Äckelskarv!

Fina tranor som inte vill bo kvar med oss i kommande kylan....

Gäss till för.....lse såg vi, alla utom skotthåll.

Full fokus på Tage, inte ett dugg intresserad av nå mys med mig ;-)
Kul var det också o få lite finbesök alldeles nyss! Hade förstå varit ännu trevligare om någon av dem hade haft horn ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar