söndag 8 september 2013

Kurspremiär för LillTyrisen!!!

Sötgumman gjorde det riktigt bra trots en del förvirring ;-) Inte helt lätt med flera nya hundar, nya människor samt massa nya konstigheter som matte vill att man ska göra fast lilla sötskallen inte fattar va tanten egentligen menar ;-) Hihi, meningen med kursen är att det är jag om ska lära mig hur jag ska lära henne grunderna i dirigering och på kursen får vi redskapen till det. Själva inlärningen av Tyra kommer ske här hemma i lugn och ro.

Tyra (och Igor i bakgrunden)

När vi kom hem tog jag ut Folke för att köra en del av det vi gjorde på kursen med honom också. Det var mycket fokus på "UT" i dag vilket jag har tragglat hur länge som helst med Folke innan operationen och rehabiliteringen - fick aldrig till det. Förstå hur förvånad jag blev när han gjorde rätt på första försöket idag, såååå kul!!! Precis som att poletten trillat ner efter den här långa vilan när det gäller flera saker, bland annat detta. 

Folke (och så linslusen Igor igen förstås)
Härlig dag med rolig träning och trevliga människor men nu är semestern slut på riktigt och i morgon börjar allvaret för då är det:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar