söndag 13 oktober 2013

Borta bra men hemma bäst!

Hur kul det än är att åka bort på skojigheter så är det vansinnigt skönt att komma hem! Nu är allt uppackat och vi är nyduschade och fräscha vilket vi definitivt inte var när vi kom hem... Mysigt har vi haft i helgen jag, Magnus och Tyra. Killarna fick stanna hemma med Fanny den här gången eftersom vi bara skulle jaga älg och de får såna förväntningar på massa annat när vi åker till till Roger i Söderhögen. Tyra har aldrig varit dit så hon var nöjd bara av att få vara med ;-) På lördagen sköt en av killarna i jaktlaget (där vi gästjagade) en liten kalv, tokspännande tyckte Tyra och vågade efter en stund sig fram och nosa på den.

Mm, spännade och luktar gott på nåt konstigt sätt!
Märgben var också smaskens och det lämnades inte ur sikte ;-)
Idag hände det ingenting så vi bröt ganska tidigt, packade ihop och åkte hem redan vid 14-tiden. Halvvägs hem fick vi veta att de skjutit en 18-taggare, jättekul!!! Önskar bara att vi varit kvar så jag fick se den, tror aldrig jag sett en sån stor älg någon gång.  Helt underbart väder har vi haft, härliga höstdagar som utnyttjats på bästaste sättet och så massa trevligt sällskap!

Min vy under lördagen. Hade ko och kalv riktigt nära men fick aldrig se dem tyvärr ;-)

Blekfis!

Söttjejen!

Den här "lilla blåbärskorven" låg efter vägen i morse när vi var på väg på pass och den var INTE där igår. Gissar att det krävs en ganska stor kille/tjej för att klämma ur sig nåt dylikt. 

1 kommentar:

  1. Men huu vilken jäklars stor björnskit, fy vad läskigt. Tur att ni inte mötte den bjässen. Fin bild på dig också tycker jag.

    SvaraRadera