söndag 6 oktober 2013

Jaktprov för hela slanten!

Hela denna fina hösthelg har gått åt till att vara skytt på Härnösands jaktprov, öppenklass igår och elitklass idag. Jättetrevligt och otroligt nyttigt har det varit att se alla ekipage och lyssna på vad domaren har att säga. Man ser med helt andra ögon när man är med på tex prov utan en egen hund att koncentrera sig på. Blir väldigt tydligt vad som är bra och mindre bra och tex varför vissa bitar (som man gärna slarvar igenom för att man så snabbt vill komma vidare) är så otroligt viktiga. Mycket tänkvärt som jag ska komma ihåg och använda mig av.

Fina tjärnen där vi hade provet.
Ja just ja... Började förresten helgen med att tidigt på lördag morgon skjuta mig en liten rävhane ;-) Fattar inte att vi fortfarande har så mycket räv här fast vi skjutit så många. I morse sköt Magnus en till och nån timme efter det, strax innan jag skulle åka på prov, såg jag ytterligare en bakom huset men då var klockan så mycket så jag hann inte gå ut. 


2 kommentarer:

  1. Grattis till räven, hos oss kommer de bara när det är kolsvart ute och vi sover sen lämnar de visitkort efter sig :-(

    SvaraRadera