måndag 7 oktober 2013

Fripassagerare!

Slutade tidigare idag och gav mig iväg till sjukhuset och hälsade på min lilla farmor en stund. Hon såg riktigt pigg ut vilket var underbart att se. Hon längtar förstås både hem och efter Ida men hon får nog sjå sig ett tag till innan det blir dags ;-) När jag kom hem så satt det en hel hög skator och kråkor på åteln så jag hämtade bössan och gick ut. Resultatet blev en död  halv skata... 


Den andra delen hittade jag inte rätt på, det var bara en massa fjädrar överallt ;-)

Framåt kvällen var det dags för lite hundträning med Lena och Cliff (Tyras kullbror). Var kaffesugen så jag stannade på macken och köpte en kopp. Förstå va snopen jag blev när jag skulle sätta mig i bilen igen och hörde ett ljud bakifrån hundarna som inte alls stämde in! Jag hörde ett "- Mjaaaauu"...


Jag hade fått med mig en fripassagerare vid namn Svetlana... Himla tur att Magnus precis var på väg hem så han kunde ta med henne hem igen. Bustjejen är helt hopplös på att smita in i bilen!

Sötaste Cliff & Tyra

2 kommentarer:

  1. Men oj vilken tokig liten kisse. Katter som annars brukar hata att åka bil. Sköt en nötskrika i morse, så nu har jag skjutit 3 st men Micke leder. Han sköt flera stycken när jag var i Göteborg.

    SvaraRadera
  2. Du kommer ikapp ska du se när Micke är ute o jagar med Coffy ;-)

    SvaraRadera