söndag 10 november 2013

Farsdag o så lite träning!

Farsdag är det idag och My dök upp här hemma tidigt i morse. Magnus var och jagade älg så hon och jag tog med oss hundarna och åkte till Deltat och tränade lite innan han kom hem. Den här gången fick dock Hugo stanna hemma i hundgården och så tog hon chansen att prova på jaktträning med Hjördis i stället, duktiga var de bägge två ;-)






Jag hade med mig både Tyra och Folke och började med Tyra vilket gick bra. Folke var däremot helt i gasen, jobbade bara med ögonen och inte med nosen vilket gjorde att det blev mycket spring och massa adrenalin så han var helt slut efter typ 15 minuter. Fick till det lite bättre det sista vi gjorde så då gav vi oss där för idag ;-)

RacerTyra!

Jag och Folke

Folke

Folke fick med lite mer än en dummy här, typ halva buskaget ;-)
 Eftermiddagen och kvällen fortsatte i temat "Farsdag", först gofika hor svärfar och sen gomiddag hos min pappa. Hos pappa händer det just nu riktigt spännande saker som egentligen borde skett för länge sen men bättre sent än aldrig! Glad är jag för det men mer om det en annan dag ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar