lördag 23 november 2013

Konkurrens om jakten!

Herre jäklars vad nötskrikor det har varit på åteln i morse, var helt inställd på att samla en himla massa poäng! Men det var inte bara jag som noterat att de var där, även Igor den lilla lurifaxen hade också spanat in dem och han har suttit mitt i skottfältet heeeeela morgonen och vakat. Tror han fick sig en också för jag såg att han satt där uppe o smaskade på någonting. När han mätt och belåten äntligen gav sig därifrån så kom det en nötskrika så jag skyndade mig ut och sköt men bommade, typiskt! Kan informera o att det är 107 meter till åteln och då behövs inte så mycket för att bomma en liten fågel ;-) Inte nog med att jag sabbade min fina statistik så har jag heller inte sett till en endaste nötskrika sen dess. Inte konstigt kanske med en hungrig katt och en galen kärring i närheten ;-) 

Min lilla konkurrent ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar