söndag 17 november 2013

Storm!

Redan efter att vi ätit middag igår hörde vi hur den utlovade stormen började ge sig till känna. Ojoj va det blåste i natt!!! Vad vi vet så är det bara ett träd som blåst omkull här hemma, hade kunnat vara mycket värre än så ;-) Trotsade vädret och gav mig iväg till Galtström för två pass träning. Först med Folke tillsammans med hans "Kennelpappa" Anders och några fler. Vi körde vilt och det gick riktigt bra. Märks dock att mycket av det han kunde förra säsongen inte fungerar längre vilket inte alls är konstigt efter all rehabilitering. Bara att backa, ta det från början och kvalitetssäkra eftersom!!! Testade Tyra lite smått på vilt också när Folke var klar och det gick också hyfsat.


Efter det körde jag och Lena våra "småttingar" och vi tänkte oss inte för och råkade klanta till det till en början, blev alldeles för svårt. Då bytte vi område och började om igen och då gick det riktigt bra, så duktiga och är bara lite drygt tio månader! Mindre bra var att både Tyra och Cliff var jätteslamsiga med avlämningar idag och fick ett par busattacker bägge två. Det är bara jag och Lena själva som får ta åt oss av det, längre uppvärmning med mer ordning och reda i fortsättningen så kommer det gå till sig också - vi vet ju att de kan  ;-)

Kolla va långt vi körde, dummysarna ligger vid de två sockerbitarna allra längst bort!!!
Avlämningarna var som jag skrev ovan under all kritik idag, så den biten klippte jag bort ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar