måndag 23 december 2013

Dan före doppardan...

... startades med några timmar på Birsta för att handla det sista. Hängde på låset på Ica Maxi kl 8 när de öppnade och sen var det bara lite smågrejer kvar att göra. Var hemma till 12 igen och det var skönt! Pysslat lite här hemma, slagit in julklappar, druckit glögg, fixat köttbullar tills i morgon och gjort middag. 

Morbergs glögg var inte alls fel, jättegod!
Skinkan har Magnus nyss plockat ut ur ugnen och det var låååång väntan!

Både Tyra och jag väntade tålmodigt ;-)
Tänkte inte plåga killarna med nån tomtebild i år, återanvänder fjolårets. Tyra däremot har vi ju ingen på så jag tänkte jag skulle fixa en. Hon låg så stilla och fint men det blev inge bra, ögonen ser hemska ut. Pupillerna ska ju vara svarta och jag vet inte hur man fixar det :-(
Får helt enkelt försöka fixa en bättre i morgon utomhus om det nu inte regnar...

Tyra, vår lilla lysmask!

2 kommentarer:

  1. Jag stekte också köttbullar idag. När skinkan var klar och vi skulle slå in den i folie upptäckte vi att vi missat att köpa det. Aj aj men det får gå ändå. Det är så ishalka ute så det är rent av livsfarligt. Tyra är söt ändå i tomteluvan trots de lysande ögonen men var det bara hon som var sugen på skinka?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nädå, resten av familjen var också sugna - fyrbenta som tvåbenta ;-) Ja, visst är hon söt lilltjejen ;-)

      Radera