söndag 29 december 2013

Söndag...

... idag och inge jobb i morgon, sååå skönt. Drygt en veckas ledighet kvar och jag tänker inte alls klaga ;-)

I förmiddags åkte jag och svärfar till Söråker och kollade på My och Hugo som hade träningstävling i Agility. De har blivit så vansinnigt duktiga bägge två, så kul att se!


Kan ju ärligt säga att jag aaaaldrig klara detta! Att hålla reda på hund, mig själv samt i vilken ordning hindren ska tas skulle vara en omöjlighet för mig!

Gav mig ut med Tyra en sväng när vi kom hem och hon var så himla duktig! Spände bågen och gjorde det lite svårare och hon fixade det klockrent, finaste lilla prinsessan! Min plan var att ta ut Folke också men när det väl kom till kritan så vågade jag inte, det vore ju bedrövligt om han halkar och sätter sig på såret på nån vass isfläck... Vi kollade såret nu ikväll och det ser jättefint ut så jag ska åka till ett annat ställe i morgon när det är bättre underlag. Va glad han ska bli lillkillen då han får jobba lite också :-)   

Tyragumman!
Magnus tog med sig Tello ut i skogen i morse och fick efter många timmar äntligen skjuta en hare, första för i år, grattis finaste killarna!

Stolta killar!

Fin liten vinterhare ;-)
Härlig dag och härlig avslutning på den här helgen. Full i skratt blev vi när vi på kvällskvisten hittade Igor i denna helt underbara position sovandes i kökssoffan. Trött kille efter allt råttjagande ;-)

Toktrött kille som endast lättade liiite på ögonlocken när vi knäppte kort ;-)

3 kommentarer:

  1. Kanske Svea och jag får följa med och jobba lite i veckan ? Jag är ledig resten av veckan- efter i morgon alltså..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Gud va roligt och Grattis Magnus och Tello till haren! Så fina de är när de är så där vita hararna. Störtskön bild på kisse, vad gullig han är.

      Radera