söndag 22 december 2013

Tråkig hunddag...

... tycker nog gänget här hemma men vi har haft desto roligare! Tello är väl den som haft det mest skoj som fick ge sig ut på lite harjakt i förmiddags tillsammans med husse, själv stannade jag hemma med vår lilla trattis ;-) Tello fick upp en hare en kort stund men sen blev det inge mer än lite såriga ben efter skaren som var mjukare än vad vi trodde den var. Ingen hare blev det men däremot en orrtupp som Magnus fick skjuta när Tello var ute och gjorde sitt.


O medans Magnus och Tello jagade hare så dök plötsligt en ung rävtik upp här hemma och bara en liten stund efter så var hon död. En riktigt fin och vad det såg ut som en frisk liten tjej! Tvättade händerna noga som tusan ändå efter jag bar hem henne då de flesta rävar vi ser och skjuter har skabb, man vet ju aldrig tyvärr....

Nummer fem för mig denna säsong!

Helt sjukt vad mycket räv vi skjuter här hemma men vi bidrar ju helt klart till att rådjur, fågel och hararna äntligen har en chans att komma igen. Räv vet vi ju att det trots alla vi skjutit fortfarande finns massor (alldeles för mycket) av här ute så det är bara att fortsätta som vi gör.

På eftermiddagen var det dags för min pappas 65-årskalas men innan det for vi in och köpte en liten julklapp till oss själva, en 46-tums smart-tv! Jäklars, va bra det blev!!!!


Nu måste vi bara fixa undan fula kablarna, fulantennen och sätta upp lite tavlor och sånt på de stora tomma ytorna runt omkring ;-)

Härlig avslutning på kvällen hade vi hos svägerska och svåger - den årliga glöggkvällen på deras veranda. Svåger Fido hade "egenhändigt" gjort den godaste glöggen jag någonsin druckit!! Tyra och Svea, de roade sig själva för fulla muggar under tiden och nu är Tyra så trött så jag inte tror det går att få liv i henne nå mer ikväll ;-)

1 kommentar:

  1. Kul med ny TV, alltid roligt att köpa julklappar till sig själv. Svårare att köpa till andra. I år kom jag inte iväg och kunde köpa några julklappar på grund av knät. Blev inte fixat några julkort heller. Allt känns bara konstigt när jag har ont och inte kan röra mig ordentligt. Dyrt är det att vara sjukskriven också :-( Så julen får bli som den blir. Hoppas det blir bra med Folke nu efter kastreringen.

    SvaraRadera