lördag 22 februari 2014

Som ett brev på posten...

... så kom feber och huvudvärk tillbaks igår med buller och bång. Så ynklig var det länge sen jag kände mig, kroppen klarar liksom inte mer nu. Sov halva dan o sen blev jag förbannad och tryckte i mig tre alvedon och tog en dusch vilket gjorde att jag mådde lite bättre. Är inte lika dålig idag men å andra sidan så knaprar jag ju fortfarande alvedon...

Tittar ut genom fönstret och ser något alldeles underbart - Blå himmel och sol!


Solen behövs för att bli frisk så om en liten stund ska jag ge mig ut och bara njuta av den. Hundarna vill vi inte ha lösa på gården några dagar framöver då vi haft en skabbis som strykt omkring här hemma flera dagar nu. Eftersom det snöade igår så blev det extra tydligt nu på morgonen, massor av färska rävspår på gården. I morse när jag hällde upp kattmat såg jag den i skogen alldeles bredvid huset. Skyndade mig ut med bössan och det tog inte lång stund förrän den kom fram och visade sig. Nu är den död och lidandet för lillstackaren är äntligen slut.


2 kommentarer:

  1. Men vilken fruktansvärt envis förkylning du råkat ut för. Antagligen är det flunsan som biter tag i dig? Vila ordentligt och stanna hemma tills du känner att du har orken att jobba igen. Man vet ju hur jobbigt det blir att komma tillbaka för tidigt.

    Stackars stackars rävar som får denna onödiga skabb. /Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det måste vara flunsan för jag har aldrig varit med om nåt liknande, det värsta är orkeslösheten... har jag inte hört andra som upplever samma sak så skulle jag trott att jag var i sista stadiet på nån allvarlig sjukdom :-(

      Radera