söndag 6 april 2014

Fågelkvitter!!!

Vilket liv det är ute på fåglarna, det hörs ända in. Men... Det är ett härligt liv som säger att nu är det vår och jag älskar att höra dem ;-) I morse har jag förutom alla småfåglar också hört både orrar och duvor, underbart!!!! 

Här rullar dagarna på i ett hiskeligt tempo med arbete och hundträning mest varenda dag. Äntligen behöver man inte stressa ihjäl sig hem för att ha dagsljus att träna i och det märks nu att det ger resultat både för Tyra och mig. Igår var vi på Deltat och tränade några stycken och vi körde markeringar. Det är vi ju lite försiktiga med men igår gjorde vi det och det var kul som tusan! Extra kul var det också att My och Hjördis var med och de var så duktiga bägge två! Hjördis bor numer tillsammans med My, Christoffer och Hugo och de är såååå fina tillsammans ;-)

Här är en liten filmsnutt från igår (My och Hjördis)


Rådjursbajs är tydligen extra gott det...

LortSigne ;-)
Sköt en räv igår morse men sköt lite för lågt, typ fyra ynka centimeter. Behövs inte mycket för att det på hundra meter ska bli fyra centimeter fel men kul är det inte. Räven försvann och det var bara att ta med mig Tage ut på eftersök. Tage var superduktig och tog spåret så himla bra. Problemet var att min förbaskade rygg höll på att krascha totalt efter att följa Tage under granar, över och under nedblåsta träd osv... Jag insåg efter en stund att det går inte, jag var tvungen att avbryta eftersöket och vänta till Magnus kom hem. Tage och Magnus fixade det galant!

Stolt kille!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar