lördag 26 juli 2014

Tårar och Träningsjaktprov!

Att få sorgliga besked är något man aldrig vänjer sig vid och ett sånt fick jag igår. En av mina kollegor har hastigt avlidit. Det är så sorgligt och även om han varit sjuk länge är det ändå helt ofattbart. 

- Vila i frid fina Roffe!


Idag var det dags för ett inofficiellt jaktprov i Ullånger som Mittlabben anordnat och förutom jag och Tyra så var även Magnus & Jaffa samt My & Hjördis med, alla tre var jätteduktiga och fick pris! Tyra fick ett första pris och det är jag så himla glad för!!!! Hon gick så bra rätt igenom hela provet trots 30 graders värme, är så stolt över finaste lilla prinsessan. 

Provet var jättebra ordnat med tanke på värmen. Hundarna var i skuggan mest hela tiden och en hel del arbete i vattnet, även delar av söket. Tråkig var dock att jag inte tog ett endaste kort, tur andra gjorde det ;-)

Jag, Annelie och Tyras storasyster Kelly som också fick ett förstapris idag!!!

1 kommentar:

  1. Va roligt att det gick så bra för er allihopa på provet!

    SvaraRadera