söndag 14 september 2014

14 September 2014...

... vilket innebär att det är dags att pallra sig iväg till vallokalen och göra sin plikt. Har varit svårt i år tycker jag men under sista veckan har det fallit på plats. Jag tycker valdebatter på tv är skittråkiga att lyssna på, kan helt enkelt inte förmå mig att lyssna på eländet (somnar) även om jag vet hur viktigt det är.  Jag har istället gjort som jag alltid gör, läst och lyssnat på många diskussioner hit och dit i min omgivning på jobb som privat. Rätt eller fel spelar ingen roll, jag äntligen bestämt mig och det känns helt rätt! 


Igår blev det hund och jakt för hela slanten. Förutom att Tyra är olydig som tusan igen så gick det bra, även för GullSigne som fick sin första riktiga träning igår tillsammans med stortjejerna Svea och Hjördis. Är så vansinnigt nöjd med den här lilla tjejen också!!! 

SötSigne


RacerTyra

Magnus & Jaffa

Finaste Tyra
Efter middagen åkte Magnus och GummiDanne och jagade sjöfågel men jag tog min 222:a och satt mig på pass istället, hoppades det skulle dyka fram en bock. Någon bock kom det inte men däremot en get med två st kid - vilken underhållning! Jag hade dem framför mig i en och en halv timme och det var så kul att se de busiga kiden som lekte, stångades och racade. Grämde mig som tusan att jag inte hade kameran med mig men när ena kidet fick värsta "labbefnattet" så började jag filma med mobilen. Blev inte så bra men tittar man noga så ser man hur han tokspringer.


Var så till mig när jag kom hem o bestämde mig för att pallra mig ut nu på morgonen också men när morgonen kom så gick det bara inte. Måste få mer sömn om jag ska fungera på jobbet hela veckan. Men ikväll går jag nog ut och då ska jag inte glömma kameran :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar