tisdag 2 september 2014

8 år och älgjakt!

Idag firar vi åtta år tillsammans jag och finaste bästa Magnus ;-) Det firar vi som vanligt med älgjakt! Alldeles nyss har kärleken kommit hem efter att ha flått och hängt upp tjuren som han sköt för några timmar sen, stort grattis till dig älskling! 

Gammal älgjaktsbild ;-)
Jag är med på älgjakten lite på sidan om i år då jag inte har semesterdagar så det räcker, är med före och efter jobbet. Har hört och sett älg men inget jag har haft en chans att komma åt.

Eftersom vi var på jaktprov när jag fyllde år så har vi firat både mig och Magnus i efterhand. Mycket fina presenter har vi fått. En härlig korg med massa gosaker, biobiljetter, hårfön, vin och whisky och en "pimpad" visselpipa ;-) 

Man ska ju va snygg när man tränar hund också :-)
Mycket roligt som har hänt sen sist. Vi var med och hjälpte till på SSRK Sundsvalls jaktprov helgen som var. Jättekul och otroligt lärorikt att vara med och titta och höra hur domaren resonerar. Extra kul var det att Tyras storasyster Kelly också tog sitt förstapris i nybörjarklassen :-) Stort grattis till er Anneli och Kelly, nu är vi på gång!

Stolt Anneli & Kelly

1 kommentar:

  1. Grattis till dig och Magnus, tänk 8 år. Herre Gud vad tiden går. Det innebär ju att Micke och jag firar 9 år i oktober. Kul med en "pimpad" visselpipa :-)

    SvaraRadera