söndag 21 september 2014

Snipp, snapp, snut...

... så var även denna helg slut! Fasiken vad dagarna rullar iväg, inte långt kvar till jul nu :-(

En hel vecka sedan jag skrev något här och vid det  tillfället hade jag varit ute och jagat rådjur och höll på att reta ihjäl mig på att jag inte hade kameran med mig. Kvällen efter följde både bössa och kamera med och jag hade tur även denna gång, hade finbesök hela kvällen av mamma älg med söta lilla kalven.

 



Så himla kul att se och dessutom få fånga på bild!!!!

Resten av veckan har varit fullspäckad, både med roliga och tråkiga saker.

Torsdagen var ledsam och sorglig då Mia var tvungen att fatta det gräsliga beslutet som man inte önskar sin värsta fiende. Finaste lilla Astas armbågar var jättedåliga och prognosen från veterinären såg inte bra ut. Lilla Asta fick somna in alldeles för tidigt, endast 6 månader gammal.


Igår var det jaktprov i Ö-vik där My och Hjördis samt Carina och Svea skulle starta. Jätteroligt att följa med och titta och sååååå fantastiskt skönt att veta att jag och Tyra är klar med den här klassen! 
Gick jättebra för dem alla fyra! Carina och Svea fick sitt första pris, stort grattis till er!!! 



My och Hjördis hade också ett förstapris men det gled ur händerna under passiviteten då Hjördis kom in i andra andningen, så typiskt. Men ett andrapris blev det och ni var så duktiga bägge två, finaste tjejerna!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar