lördag 22 november 2014

Bra start på helgen!

Förutom att jag hade semester igår vilket kändes fantastiskt lyxigt och att jag hann träna och ha massor av kvalitetstid med alla hundarna så avslutade jag fredagen med att skjuta den största räv jag någonsin skjutit, en fin hane på hela 10 kilo. Dessutom var det första gången jag sköt en räv mitt framifrån, tidigare har jag alltid väntat tills de vänt upp bredsidan mot mig. Det kändes jättebra så jag tryckte av och räven tvärdog. Bra skott och kanonbra för mitt självförtroende, jag kan ju!


Lördag förmiddag ägnades till harjakt. Perfekt väder och superbra jobb av Tello som hittade haren hyfsat snabbt och dessutom höll i den bra. Att vi sen inte var på rätt plats vid rätt tillfälle och därav att ingen hare blev skjuten var en helt annan sak. Tello gjorde det kanonbra o att få skjuta haren, det är liksom bara en bonus ;-)

Gibbs och Jaffa på harjakt :-)

Jaffa myser vid elden.
 Så till något helt annat... Tyra har inte börjat löpa ännu vilket jag trodde skulle ha skett de senaste veckorna. Hon ser inte ens ut att vara på gång så det är nog ett par veckor kvar innan det är dags. Mia och jag har nu bestämt att eftersom Tyra med stormsteg närmar sig två år så ska vi para henne det här löpet. Pappan blir min absoluta favorit, finaste och bästa Ove - så himla kul!!!!! Gissar på att leverans av valparna blir nån gång i April :-)

Är du sugen på en alldeles underbar Tyra/Ove-valp så hittar du mer info på länken nedan: 


Lysmaskarna Tyra & Ove :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar