söndag 2 november 2014

Jakthelg!!!!

I torsdags firade jag och Magnus vår fjärde bröllopsdag men jag var så fräck så istället för romantik med kärleken hemma på Solvallen så packade jag in väskan och hundarna i Mias bil och följde med till Uppsala för att vara med på andjakt på fredagen. Helt annorlunda jakt än den vi var på i början av oktober men precis lika skoj;-) Tror faktiskt aldrig att jag sett så mycket änder samtidigt som jag gjorde den här dagen, helt overkligt! Jag och Tyra stod tillsammans med Helena och Tyra fick till stor del vara passiv vilket hon verkligen behöver. Men en del fick hon förstås hämta och när det var dags för kvällssträcket var det inte många apportörer så då fick hon jobba på som tusan. Duktiga lilla tjejen kämpade för brinnande livet, har aldrig sett henne så slut som när vi väl var klara. Får en otrolig mersmak av den här formen av jakt, så sjukt kul att se sin hund arbeta med det som hon är avlad för och som hon dessutom tycker är så förbaskat roligt. Hoppas verkligen att vi någon gång lyckas komma med som apportör någonstans neröver.

Fredagen avslutades med en underbart god middag på Kiplingebergs Gods med trevligt sällskap! Lördagen ägnade vi tillsammans med Marie till träning av alla våra hundar, stora som små. Jätteduktiga var de allihop!!!

Tyra med en av änderna :-)

SötNisse med en and och i bakgrunden ser ni mig och tjejerna släpandes på änder :-)
Lite extra skoj var att 24UNT (lokal-tv i Uppsala) var där och filmade första delen av jakten och de intervjuade Helena som jag stod med. Tittar man noga så skymtar ni mig och Tyra i bakgrunden några gånger. En närbild på Tyra också när jag klappar henne på huvudet ;-)

Här är länken:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar