lördag 14 februari 2015

Tiden går fort...

I söndags lämnade vi Tyra hos Mia. Tiden tickar iväg, det inte alls är långt kvar till valpning och Tyra blir bara tjockare och tjockare för var dag som går. Så himla tomt är det här hemma och jag håller på att längta ihjäl mig efter henne. Tur Mia bor nära så jag kan hälsa på emellanåt.

Idag är hon på dag 50, bara 13 dagar kvar och så här ser hon ut. 



I morgon ska vi till Härnösand och träna och då får jag äntligen pussa på lilltjejen igen ;-) Tror Signe njuter lite av att få all uppmärksamhet av matte dock. Även om jag saknar Tyra så in i bomben så är det faktiskt bra också att under de här veckorna bara fokusera på lilltjejen. Hon är så himla härlig att jobba med, otroligt följsam och samtidigt ett jäkla klipp när hon arbetar!


Magnus och Jaffa jobbar också på och nu har det lossnat riktigt bra för Jaffa att apportera rävar också, hon var ju aningens skeptisk till en början :-) Inte konstigt alls för de är ju lite större än fåglarna hon är van vid men övning ger färdighet så det är kul att vi har möjligheten :-)

Här är finaste Jaffa in action med räven Magnus sköt igår, en hane på 7 kilo.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar