tisdag 24 februari 2015

Välkommen till världen småsötisar!

Igår satte Tyra igång med valpningen och det gick med sådan rasande fart så trots att jag körde som en idiot från Sundsvall till Härnösand så hann jag inte dit förrän hälften av valparna kommit ut . Så himla duktig hon är finaste lilltjejen, hon klämde fram sju stycken svarta små valpar på bara 1,5 timme som om hon inte gjort annat. Hon tvättade och pysslade om dem så fint, helt fantastiskt att se! Naturligtvis var jag tvungen att fälla några tårar men det är faktiskt helt ok att göra det första gången man blir "typ" mormor :-)

Tyra o småttingarna vilar!

En valphög!

Matdags :-)
 Skulle kunna packa ihop både Tyra och valparna och ta med mig dom hem men... Om sisådär fyra-fem veckor när de i och för sig är som sötast så vet jag också viket vansinnigt ös det blir på dem. Då hinner man inte med mycket annat än att mata och skura golvet dagarna i ända ;-) Då vet jag att jag kommer jag känna mig himla nöjd att de inte är hemma hos oss ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar