måndag 28 september 2015

En till morgon i skogen!

"- Bäst är om du kan ta promenader i skogen, bättre än längs vägen" har sjukgymnasten sagt. Som jag skrivit tidigare så tycker jag det är liiiiite läskigt att vara i stora skogen alldeles själv, främst för att jag har så dåligt lokalsinne och går vilse så himla lätt. Jag är ju i och för sig inte helt ensam eftersom jag har hundarna med mig och jag tycker naturligtvis att det är jättemysigt också, väldigt blandade känslor. Är faktiskt stolt över mig själv att jag gör det regelbundet nu, att jag är ute innan det ljusnat, att det går bättre för varje gång och att jag lärt mig lita på pejlen. 

Jag har ett mål den här veckan dit jag ska gå med hjälp av pejlen. Ingen jättelång sträcka och det låter säkert löjligt för den som är van att vara i skogen men "stadsunge" som jag är så är det ett stort steg framåt ;-)

Härlig och lite kall höstmorgon.

Bettan

Bettan och Signe

Bettan och Signe igen...

... och igen :-)

Signe och Tyra i höggräset.

Vår lilla Ferdinand - Tage
Kul var att vi hann se blodmånen i morse, så himla häftigt! Försökte knäppa kort på den men det blev så dåliga bilder så jag slängde bort dem. Önskar jag hade en kamera som jag hade kunnat fota månen i morse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar