torsdag 3 september 2015

"Närkontakt"

Magnus och Jaffa gav sig iväg tidigt i morse på sjöfågeljakt. Jag börjar inte förrän kl 13 idag så jag passade på att ta med mig mina tjejer till Brännmyra. Började med att sätta pejlen på Bettan och så gav vi oss iväg i skogen. Lilltjejen är morgontrött så hon är lite loj, kom inte igång förrän på slutet. Funderar på om jag ska börja släppa henne på eftermiddagarna nu istället, hon har mycket mer energi då. Efter nästan två timmar gick vi tillbaks till bilen,tog av pejlen och släppte Tyra och Signe till Bettans stora förtjusning :-) Efter en stund hör jag ett ordentligt skall från Bettan. Signe kom utrusande från där skallet kom ifrån men Bettan såg jag inte till. Fasiken tänkte jag, gjorde hon illa sig? Så hör jag hur det rasslar till bakom mig och ut kommer en hare som korsar vägen i två hundra blås men tyvärr inte med Bettan bakom sig, hon kom fram lite närmare mig! Tror hon blev snopen och fattade inte riktigt vad som hänt. Synd att tjejerna var ute samtidigt för i det läget var de mer intressanta än haren.

Jättekul var det i alla fall även om det bara var ett skall, får se hur hon beter sig nästa gång jag släpper henne nu när hon faktiskt har haft "närkontakt" med en hare :-)

Sötgumman!

Bettan, Tyra och Signe

Trötta tjejer nu :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar