måndag 5 oktober 2015

Årstider!

Älskar sommaren med sol, bad, härliga sommarkvällar och allt annat som hör sommaren till. Våren är också underbar då snön smälter och värmen är på ingång. Vintern har absolut också sina tjusningar men kan emellanåt vara ett rent helvete för oss här uppe i norr. Hösten är ändå vackrast och bäst med sina tjusiga färger, frisk luft och dessutom den tid då vi kan använda våra hundar skarpt till det vi faktiskt har skaffat dem till - jakten! Ännu roligare är det nu då vi skaffat lilla Bettan som ska jagas in. Har redan börjat fundera på hur tusan jag ska få till semestern nästa sommar/höst. Är inte så lämpligt att lägga all semester på hösten då det precis vid den tiden på året är som mest att göra. Kanske kan dela upp det på nåt sätt...

Träning med Signe som precis ska skickas till träden längre bort i bilden där det ligger en dummy som hon ska hämta.

Signe & Tyra

Vacker morgon i skogen.

En bild från helgens prov i Österström.

Bettan softar ;-)

Jag la mig ner och tog min förmiddagslur på mjuka mossan i skogen medan Bettan gjorde sitt. När jag vaknade låg Bettan två meter bakom mig och sov lika gott hon också ;-) Undra hur länge hon legat där...

Snor någon Bettans kudde så löser hon det på ena...

... eller andra sättet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar