tisdag 1 december 2015

Rävar, jakt och advent!

Sist jag skrev här beklagade jag mig över Mickel Räv som kom undan pga klickande bössa. Senare på kvällen kom han tillbaks igen och då var bössan åter på min sida och det gick som det skulle. En stor kille på 10 kilo, min största räv hittills :-)


Igår kväll precis när vi skulle lägga oss var turen på min sida igen, en till räv på åteln. Också en stor fin kille fast något mindre än den första, 9 kilo.


Tog ledigt från jobbet i fredags för att släppa Bettan  eftersom jag visste att det inte skulle hinnas med något släpp under helgen. Det blev en sån där "pinnätardag" men gången innan gick det bättre, det är från gång till gång - tååååålamoooood!!!. 

Mysigt att sitta vid elden är det i alla fall och ännu mysigare blev det när Magnus hittade en tjärstubbe, luktar verkligen himmelskt gott!!!!!



Så blev det första advent tillslut och alldeles grönt är det utomhus fortfarade... Fast det gör inte så mycket, bättre helt bart än för mycket snö eller skare. Mysigt inne blir det också när stakar o tomtar plockas fram :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar