lördag 27 februari 2016

Temperaturskillnad!

Vi startade morgonen med harjakt i -19 grader och avslutade dagen med längdåkning i -2,3, hyfsad temperaturskillnad! 

Även om det var kallt så var det en superfin morgon.


Bettan gjorde ett jättebra jobb, 1,2 mil och ett fint sök men tyvärr fick hon inte upp haren. Extra synd att hon inte hittade någon idag för vi hade bössorna med oss så har hon fått upp den så har vi skjutit :-)

Färska harspår


Bettan

Magnus, Bettan & Roger
Jag & Roger
Nu är det bara två dagar kvar av säsongen och därmed också mitt sista släpp. Kan hända att Magnus kanske släpper henne på måndag men då jobbar ju jag :-(

Åkte hem vid lunch och fick i oss lite kaffe och värmde oss innan vi gav oss ut igen med de andra hundarna i skidspåret. Tyra fick springa lös, jag kopplade på Signe draglinan och idag gick det mycket bättre än sist! Bitvis var spåret isigt och då gick det undan kan jag lova :-) Skönt är att hon är lyhörd, ropar jag stanna så stannar hon (kanske lite för snabbt ibland, nära krock några gånger). Duktig liten tjej som tycker det är skitskoj att dra runt matte i skidspåret. Nisse har verkligen blivit jätteduktig, han och Magnus åker två varv på samma tid som jag och Signe åker ett :-)

Nu väntar vi in Fanny och sen blir det älgentrecote :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar