lördag 26 mars 2016

En annan variant...

... av påskmat fick det bli i år, jag slängde helt enkelt in sillen i en smörgåstårta enligt ett recept jag fick av en arbetskompis. Tog med oss den till svärfar till lunch och även om det låter märkligt med en sillsmörgåstårta så blev det faktiskt riktigt gott!


Mätta och belåtna så blev det lite träning med labbarna igen. Det är ju ett av våra största intressen men våren är extra speciell när vi efter snö, kyla och elände äntligen kan komma igång igen. Både jag, Magnus och hundarna är laddade till max!

När kvällen kom så öppnade vi vårt "påskägg" :-)


Flaskan var så fin så jag kunde inte låta bli att köpa den. Jag brukar vara skeptisk till fina flaskor då innehållet ofta är mindre bra men den här gången bevisades motsatsen. Bubblet var faktiskt gott som tusan, rekommenderas starkt! Varken för torrt, surt eller för sött - alldeles lagom.
Spelade lite Chicago med vår nya kortlek då vår gamla gjort sitt och var tvungen att ersättas. Jag säger bara en sak... ÄLSKAR att vinna! Att avsluta spelet med att på sluttampen få en fyrtal i Ess, då är det inte alls svårt att hålla sig för skratt :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar