torsdag 22 september 2016

Typiskt!

Skulle precis ut o träna med tjejerna när jag såg att det stod en älg ovanför lägdan i skogskanten. Hämtade Magnus och kameran direkt. Magnus började locka på den och han blev helt klart intresserad och nyfiken. jag smög närmare och förstå hur frustrerande att se att bilderna blev galet suddiga, batteriet i kameran var nästan slut :-(

Det syns i alla fall att det var en ståtlig kille med riktigt fina horn :-)


Tänkte att jag skulle smyga ännu närmare och när jag vänder mig om så ser jag att det står en till tjur på lägdan, Magnus har lyckats locka fram en till - så himla roligt. Den stod närmare men nu var kameran helt knäpp så det blev verkligen bara sudd så jag gav upp...


Den sista var mindre men ändå ganska hyfsad även om det nu inte syns på bilden :-)

Kul med älglock när man lyckas!!!! 

Lyssna på det här reportaget från P4 Västerbotten om älglock, riktigt kul och intressant. Alltid värt att testa för alla älgar låter lite olika vilket bara kan göra det lite extra spännande om man inte kan riktigt  så kan tjurarna tro att det är en "ny brutta" i skogen :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar