torsdag 6 oktober 2016

Manualer och inställningar....

... är en av mina största svagheter, jag fattar ingenting hur mycket jag än läser - blir bara frustrerad... Väldigt snabbt blir jag frustrerad, tappar humöret o så slutar det alltid med att jag ger upp och struntar i det. Det är en av anledningarna att jag hållit mig till de automatiska inställningarna på systemkameran i typ 8 år, blir ju ändå hyfsat bra bilder. Det tråkiga är att så fort det börjar mörkna så blir det bara sudd och inomhus utan blixt blir det värdelöst. Ser så mycket fina bilder på tex stjärnhimlar och norrsken, önskar jag också skulle få till det. Så... Nu har jag gett mig tusan på att lära mig jag också o dessutom måste jag skaffa ett stativ :-)

Idag har jag suttit hemma o läst, läst o läst. Ska på kurs några dagar nästa vecka och inför den så ska vi läsa en bok på engelska. Så himla svårt med alla begrepp och jag säger bara: -Tack o lov för Google Translate!!! Tog en paus mitt på dagen och tog en lunchprommis med gänget, skönt att få en stunds friskluft även om det var ganska kyligt idag. 

Kameran var med och de gamla vanliga automatiska inställningarna på :-)

Signe

Nisse

Sixten

LortSigne


Så himla fint i skogen nu!




Det var fin himmel ikväll och då testade jag lite med de manuella inställningarna och börjar lite smått förstå principen när jag såg skillnaden både till det bättre och sämre.


Men det blev snabbt mörkare och sen fungerade ingenting... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar