tisdag 8 november 2016

Visst, vi bor i Norrland!

O bor man i Norrland så ska man räkna med mycket snö... Jag håller med men inte nuuuuu! Efter flera år av vintrar med knappt någon som helst snö innan jul så hade i alla fall jag hoppas på något liknande igen. Lite hade det kunnat få komma men som det var i lördags kändes alldeles tillräckligt.

Var helt gräsligt när jag körde hem från jobbet! Endast ett par hjulspår mitt i vägen och jag tänkte att om jag möter någon så hade inte jag kunnat gå åt sidan med min bil för då hade jag inte kommit därifrån sen. Fasiken att jag inte köpte en bil med fyrhjulsdrift, hur galet tänkte vi????


Det brukar vara bra plogat efter den här vägen men det kom mycket snö idag och det hanns nog bara med en plogning under dagen.

Vår lilla stuga ser så där extra mysig ut iklädd lite snö :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar