måndag 2 januari 2017

Vedspisutbrott!!!

Jag älskar verkligen vedspisar, blir varmt på ett speciellt sätt och så luktar det gott när man eldar i dem och älskar knastret. Men... Ikväll var det en sån där kväll när det tamejtusan inte gick att få eld, blev galen tillslut o kände plötsligt att jag verkligen haaaatar vedspicar! Precis då knastrade det till och så tog elden sig :-) Så nu är jag lugn igen och min första känsla är tillbaks, så mysigt!

Lite kyligt är det ute och då blir det is på rutorna i kallfarstun. Kanske inte så himla bra men det är vackert.


Dagarna rullar på i en ryslig hastighet och jag hänger som inte med. Vid den här tiden nästa vecka så befinner vi oss på Kap Verde, känns lite overkligt men ska bli så himla skönt!!!!



Nyårsafton tillbringade vi här hemma tillsammans med Mia, en mysig kväll med god mat. 
På nyårsdagen firade vi Tyragumman som fyllde fyra år, när man fyller år får man sova i sängen :-)


Till hennes stora glädje får hon och Signe göra det i kväll också eftersom jag är ensam då husse jobbar :-)

1 kommentar:

  1. Ha ha ha känner verkligen igen känslan. Blir galen när det är hopplöst att få elden i vedspisen att ta sig. Vissa dagar går det hur bra som helst, vissa är det stört omöjligt.

    SvaraRadera